Efterfødselstræning med Emma Kaalund

podcastepisode om efterfødselstræning med emma kaalund

 

I denne episode har vi igen glæden af Emma Kaalund fra MORtion, som arbejder for at mindske bekymringer og skabe mere bevægelse for gravide og nybagte mødre. Emma har en kandidatgradd i Idræt, og så er hun personlig træner og sundhedskonsulent.

I sidste episode af MARTINYs Podcast talte vi om træning som gravid, og i denne episode bliver vi klogere på efterfødselstræning.

Bliv klogere på efterfødselstræning med Emma Kaalund

Efter en fødsel kan man have en oplevelse af at skulle lære sin krop at kende igen. Både udseendemæssigt, hvor den ofte er blødere, brysterne større og bagdelen fladere. Men ens styrke, kondition, balance er også anderledes. Kroppen skal hele efter fødslen og mange måneders graviditet, og det kan være svært at navigere i: Hvad må man – hvad bør man undgå – og hvad er særligt godt at prioritere?

I dette interview med Emma Kaalund taler vi også om den splittelse, man kan føle, når man gerne vil føle sig hjemme i egen krop igen, men samtidig har lyst til (eller føler man bør) bruge al sin tid med sin baby. Måske de to ting ikke behøver at være modsætninger, men at mor-rollen faktisk kan være en motivation til bevægelse?

 

LYT OGSÅ TIL: MARTINYs Podcast 2.0 med Emma Martiny, Egenomsorg og ayurvedisk livsstil med Janni Daugaard eller Indre værdier som kompas med Mia Gardum

 

citat om efterfødselstræning med emma kaalund

 

LYT MED HER ELLER I DIN PODCAST APP – Efterfødselstræning med Emma Kaalund

 

TIP: Læs også om træning som gravid med Marlene Arvin, prøv en gravid-venlig balle- og armtræning eller læs om træning efter fødsel

Find Emma Kaalund her:

Instagram @emmakaalund

Instagram @mortion.dk

www.mortion.dk

 

I denne episode kan du høre om…

… Hvorfor det kan føles svært at navigere i efterfødselstræning.

… Hvorfor du gerne må starte med at bevægelse tidligt efter fødslen, hvis du føler dig klar. 

… Hvordan kontakten til bækkenbunden er et godt sted at starte. 

… Hvorfor det er vigtigere at fokusere på, hvordan det føles fremfor at få sved på panden.

… Hvad man skal være opmærksom på ift. delte mavemuskler. 

… Hvordan man kan arbejde med sit æstetiske fokus på sin nye krop. 

… Hvordan man kan redefinere sine succeskriterier for træningen. 

… Hvordan man kan lave et givende ritual inden træningen. 

… Hvorfor det er vigtigt at finde frem til de fysiske rammer, der muliggør en træning.

… Hvordan man finder balance i at prioritere sig selv for ens børn skyld, men også sin egen.

 

LYT OGSÅ TIL: Garderobeglæde med Camilla Højfeldt, Få ro på bekymringerne med Emma Martiny eller At dele livets op- og nedture med Cathrine Widunok Wichmand

 

Anmeld MARTINYs Podcast

Anmeldelser (og især af den femstjernede af slagsen) betyder utrolig meget i iTunes algoritme. Derfor er det en enorm hjælp, hvis du har lyst til at skrive en lille anmeldelse af podcastet. Har du glæde af at lytte med, og vil du anbefale podcastet til andre, så hop ind lige her. Tryk på view in iTunes, og så kan du nemt sende en anmeldelse afsted.

Ingen kommentarer
Vis alle kommentarer

Skriv en kommentar