annonce

Yoga efter arbejde: 3 gode yogastillinger efter en lang arbejdsdag

Det kan være rart at ryste dagen af sig med lidt yoga efter arbejde, når man kommer hjem efter en lang dag. Mange sidder stille bag computeren i timevis, og der er det særligt gavnligt, at vi yder omsorg for vores krop ved at strække og bevæge den. Det behøver ikke at tage mere end 10 minutter, for lidt kan gøre meget.

 

Denne artikel indeholder reklame for Hunkemöller.

 

Yoga øvelser efter arbejde

Hvis du ønsker inspiration til at lave yoga efter arbejde, finder du nedenfor inspiration til 3 øvelser. De er alle skønne til at slippe dagens stress og er særligt gode til ryg og hofter, som ofte trænger til kærlighed efter stillesiddende arbejde.

Sæt noget behageligt musik på, skift til behageligt tøj, og brug et øjeblik på at trække vejret og strække kroppen.

 

Sportswear fra Hunkemöller

Inden du laver yoga, vil jeg anbefale dig, at du skrifter til behageligt træningstøj. Til billederne i denne artikel har jeg blandt andet iført mig  behagelig sports bh og træningsbukser fra Hunkemöller. Deres sportswear er i bløde, lækre kvaliteter, og priserne er yderst rimelige. Link til rabatkoder finder du nederst i artiklen.

 

 joggingbukser fra Hunkemöller

Find de lækre joggingbukser  fra Hunkemöller her.

 

1 – Downward dog

Også kaldet “nedadgående hundestilling” eller “nedadvendt hundestilling”. Denne stilling strækker din ryg, ankler, lægmuskler og baglår. Fokusér på at holde din ryg lang og rank, og gå gerne på stedet, så du giver dine lægmuskler ekstra kærlighed. Denne yogastilling kan være god til at lindre rygsmerter.

 

 

2 – Child’s pose

Også kaldet “barnets stiling”, hvilket hentyder til den stilling, som nogle små børn nyder at ligge og sove trygt i. Denne stilling strækker særligt din lænd og hvis du spreder dine knæ og lader bryst og mave søge mod måtten, får du også et dejligt stræk i hofterne.

 

3 – Pigeon pose

Denne “due stilling” åbner dine hofter og strækker dine lår og lænd. Placér dit ene skindeben foran dig, så parallelt mod måttens forreste kant som muligt, og lad din krops tyngde søge ned over benet. Du kan enten forblive løftet eller lægge dig over benet, hvis du er meget smidig.

 

TIP: Prøv også en en af mine træningsvideoer som fx et hofteåbende yogaflow eller en 15 min arm- og bentræning. Jeg kan også anbefale denne meditationsvideo efter en lang arbejdsdag.

Rabatkode til Hunkemöller

Hvis du ønsker at finde en rabatkode til Hunkemöller, vil jeg anbefale dig at tjekke deres webshop ud. De har en smart rabatside, hvor de samler de aktuelle rabatkoder blandt andet til deres sportswear.

 

yogatøj fra hunkemöller

Ingen kommentarer
Vis alle kommentarer

Skriv en kommentar