Styrkende HIIT

I denne træningsvideo Styrkende HIIT får du pulsen op i en hurtig og intens træning. Vi arbejder skiftevis med mere langsomme og styrkende øvelser samt cardio-øvelser, som får pulsen helt i vejret.

Træningen er blot 8 minutter, hvor du arbejder 45 sekunder og har dernæst 15 sekunders pause. Videoen er derfor perfekt som en hurtig effektiv træning, men du kan også gentage den eller sammensætte den med nogle af mine andre træningsvideoer. Her kan jeg særligt anbefale min arm- og rygtræning, der passer godt med HIIT videoen – så kommer man godt gennem hele kroppen.

TIP: Har du tid, vil jeg anbefale at starte med mit opvarmningsflow, som gør din krop varm og klar til denne træning

 

Hvis du ønsker musik til din træning, kan du lytte til playlisten ovenfor.

Hvad er HIIT?

HIIT står for High Intensity Interval Training og kombinerer hurtige intense øvelser med korte restitutionspauser. I de aktive øvelser skal man i HIIT give sig 100%. Derfor er HIIT træninger ofte korte, da kroppen presses til det yderste, så man bliver hurtigere træt.

Der er mange grunde til, at HIIT er blevet så populært. Det er tidsbesparende, øger din forbrænding og hjælper dig hurtigere i form end mange andre træningsmetoder. Dertil er HIIT smart, fordi det ofte er full-body øvelser, så man får hele kroppen rørt på én gang. Mange tilvælger også denne træning, da man forbrænder fedt samtidig med, at der opbygges muskelstyrke. Så der er en masse grunde til at implementere HIIT i sin træning. Skynd dig at skrue op for noget godt musik og sæt min HIIT video i gang!

Ingen kommentarer
Vis alle kommentarer

Skriv en kommentar