Morgen meditation

Starten på din dag kan ofte have en stor indflydelse på, hvordan resten af din dag føles. En kaotisk morgen kan være svær at ryste af sig. Prøv at starte din dag med en kort morgen meditation og oplev forskellen. At bruge lidt tid på at finde ro – og i sidste ende bruge lidt tid på sig selv og sit indre. Det er en skøn måde at lande i dig selv, inden du lukker alle dagens indtryk ind.

Meditationen kan du lave liggende eller siddende i din seng, når du lige er vågnet. Du kan dog også bruge den, lige inden du går hjemmefra eller når du er mødt ind på arbejde. Tag 5 minutter for dig selv, inden du starter din arbejdsdag.

 

 

TIP: Kunne du lide denne morgen meditation? Så prøv også mit morgen yogaflow eller at afslutte din dag med en aftenmeditation.

 

Meditation i hverdagen

Det kan ofte føles svært at finde tid til at meditere. Det oplever jeg i hvert fald selv – særligt efter at være blevet mor. Men det har også tydeliggjort vigtigheden i at få det prioriteret. Jeg kan selv mærke, når jeg ikke har fået mediteret i et godt stykke tid, at jeg har lidt sværere ved at finde ro. Når jeg derimod har fundet en rytme med det, så oplever jeg mere overskud og mindre tankemylder. Har du selv svært ved at finde ro, så kan jeg ikke anbefale meditation nok! Man behøver ikke bruge timevis på det – 5 minutter i hverdagen kan også gøre en forskel. Prøv selv og se om du ikke kan mærke forskel.

TIP: prøv også min meditation med kropscanning, der hjælper en til at mærke efter og komme ned i kroppen.

Ingen kommentarer
Vis alle kommentarer

Skriv en kommentar